Introductieweek - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Manon Sant - WaarBenJij.nu Introductieweek - Reisverslag uit Joensuu, Finland van Manon Sant - WaarBenJij.nu

Introductieweek

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 September 2014 | Finland, Joensuu

Vrijdag 5-9-2014
Afgelopen dinsdag tot donderdag was er introductie week. Dinsdagmiddag en woensdagochtend in de collegezaal doorgebracht en informatie aangehoord die ze ook wel gewoon op internet hadden kunnen zetten. Dan had ik het wel gewoon doorgelezen. Of nee, eigenlijk niet…

Dinsdag hebben we onze peer-tutor ontmoet. Hij was niet de gozer die we hadden gevonden op facebook.. Eerst was ik een beetje van ‘Hmm.. okee, aparte gozer’. Maar we hebben erg met hem gelachen. Als hij lacht, gaat hij helemaal schudden, inclusief zijn buik. Hahaha, ja, Adaja kreeg hem zelfs zo ver dat hij ging huilen van het lachen. Dat was erg leuk xD.

Woensdag was er campuscrash, en daar had ik best wel naar uitgekeken, maar dat was niks. Iedereen was verkleed, en we voelden ons erg ongemakkelijk daar. Dus toen gingen we maar naar huis…

We zijn ook nog ergens in die dagen naar een second hand shop geweest. Dat was wel echt grappig. Een zooi dat ze daar verkopen… Ik heb een ‘nieuw’ dekbedovertrek set gekocht, van een of andere Finse cartoon. Hij is echt kick. Ik zal nog wel een foto uploaden op facebook ervan!
Je zult nu wel misschien denken: ’Gadverdamme, tweedehands?!’ Maar hier is het echt wel meer geaccepteerd en je moet gewoon goed zoeken (en daarna je handen wassen xD). Maar voor jullie geruststelling, mijn dekbedovertrek set was nog ongebruikt, het kartonnetje zat er nog in.

Dan was er woensdagavond nog een feest, maar we zijn eerst met Adaja haar kamergenootje mee geweest. Zij was super enthousiast, dus wij hoge verwachtingen. Gingen we een bar binnen. Daar zaten al mensen die zij kende. Adaja en ik hebben 1 biertje besteld (0.4 liter), en toen we halverwege het biertje waren, zaten ze ons al aan te kijken van ‘drink door, we willen naar huis’. Dat was even een domper… Gelukkig waren er ook nog 3 anderen (en onze tutor die daar toevallig bleek te zijn) die nog niet naar huis wilde en wel even wilden gaan kijken hoe dat feest was. Uiteindelijk met hen nog wel nog een hele gezellige avond gehad!

En dan gister. Er was een informatiemarkt. Tsja, bij 1 standje een activiteitenfoldertje gepakt, Adaja heeft nog een mooie tas gescoord. Bieb introductie, gelijk maar een bibliotheekkaart aangeschaft en boeken gehuurd voor onze ‘course’. En dan was er nog een bijeenkomst voor alleen Social sciences (wat Adaja en ik gaan studeren hier), maar daar kwam de helft niet eens opdagen.

Hoogtepuntje gister was toch wel de ‘Get to know eachother-party’. Iedereen kreeg een papiertje met daarop 25 vakjes. In die vakjes stonden dingen als ‘Someone who wears glasses’ of ‘Someone who is taller than 180cm’ en dan moest je in ieder vakje een naam invullen. Echt een goede manier om mensen te leren kennen. Soms was het awkward om zo maar iemand aan te spreken, of heel het gesprek was ongemakkelijk, maar ik heb ook met hele leuke mensen gesproken, zoals Masan van Japan, hij had een skill die ik niet heb. Hij kan met stokjes eten. En Nina die 180cm lang is en hakken droeg.

Later op de avond kwamen we nog de mensen van de avond ervoor tegen (waarvan ik de namen nog eigenlijk helemaal niet wist, nu wel!). Met hen heb ik me nog prima vermaakt. En ik heb bovendien dansles van Tomi gehad. Als ik terugkom in december dans ik niet als een Finse, maar als een Nigeriaanse! Hahahah!

Vanmiddag gaan we naar de Jysk en de prismamarket, eindelijk een dekbed kopen!

  • 05 September 2014 - 13:55

    Corrie Koedam:

    Hoi Manon en Adaja.
    Ik wens jullie heel veel plezier daar en schrijf maar lekker veel. Laat ons maar weten hoe die Finnen zijn.
    Doe wel je best met de studie he en maak daarna heel veel plezier.
    Kuzzzzzzz Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Joensuu

Finland

Exchange

Recente Reisverslagen:

11 December 2014

Sint Petersburg en Lapland

23 November 2014

Kort verslagje

26 Oktober 2014

"Eén maand later" (lezen in spongebobstyle!)

26 September 2014

Hyvää päivää

13 September 2014

Bad Karma
Manon

Rotterdam Erasmus Universiteit 3e jaars Pedagogische Wetenschappen September 2014 -December 2014: studente aan de UEF in Joensuu, Finland

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 6756

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: