Kort verslagje - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Manon Sant - WaarBenJij.nu Kort verslagje - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Manon Sant - WaarBenJij.nu

Kort verslagje

Blijf op de hoogte en volg Manon

23 November 2014 | Zweden, Stockholm

Hooi iedereen!
Met mij gaat alles goed.. Kan op het moment beter -begin nu aan mijn blog vanwege studie ontwijkend gedrag- maar ik heb nog geen depressie;).

Vorige keer vertelde ik dat ik voor 2 weken elke dag 1,5u naar de uni moest. Eindelijk echte les.. Nouja, eigenlijk maar een weekje, want de 2e week moesten de studenten presentaties geven. Negen presentaties aangehoord, en dan ook nog zelf een presentatie gegeven met Adaja en Schuku (duitse). Wij hadden misschien niet de beste inhoud, maar wel de beste vormgeving en presentatievaardigheden.. hahaha kuchh, bescheiden hè! Meeste studenten lazen het op van hun papiertje en waren niet altijd te verstaan. Tot mijn verbazing kon ik het engels van de Spaanse studenten nog best goed verstaan, daar was ik namelijk een beetje bang voor! Maar na de lessen hebben we de presentaties uitgewisseld zodat iedereen van de slides kon leren. We kregen er namelijk een toets over.. 3 vragen, 2 vragen over de lessen die de docent had gegeven en 1 vraag over een van de 10 presentaties die gegeven waren. Deze toets heb ik gehaald met een 4 uit 5, maar goed ook, want ik deed de toets op de herkansingspoging omdat we op de eerste poging in Stockholm zaten!

Ja, Stockholm was een leuke trip, vooral het verblijf op de boot/ship/ferry, hier hebben we telkens discussie over gehad met Quynh. Laten we het houden op ferry. Op de ferry was de eerste avond buffet voor iedere student, lees all you can eat and drink. Het eten was echt heerlijk, tijdens mijn eerste ronde lag er alleen maar vlees op mn bord. Wat had ik dat gemist zeg! En natuurlijk heb ik ook alle toetjes uitgeprobeerd. Na het eten moesten we echt even bijkomen in de cabine. om een uurtje of 10 waren we wel bijgekomen en gingen we naar boven, want daar was het feestje. Lekker doorgefeest tot 3u, toen even geslapen en toen begon om half 7 het ontbijtbuffet, waarvoor ik betaald had, dus ik moest wel gaan. Niet dat ik enorme honger had vanwege de avond ervoor.. Maargoed. 9.30 kwamen we aan in Stockholm. We kwamen aan in de haven en moesten met de metro naar het centrum. Dus iedereen naar het metrostation om een kaartje te kopen.. waren er 3 automaten en 1 loketje, en bij het loketje kon je niet eens pinnen.. (willen pinnen want in Stockholm heb je geen euroos) Dus gedrang voor de automaten.. Wij weer terug lopen, op zoek naar een pinautomaat.. gedoe, maar uiteindelijk wel terechtgekomen in het centrum. Eerst in het oude gedeelte van Stockholm, met de leuke straatjes en huisjes met versierinkjes en later door meer het moderne centrum gelopen. Naar mijn idee hebben we nog de meeste tijd doorgebracht in souvenirwinkeltjes. Verder herinner ik me Stockholm als een stad met veel grote gebouwen en omdat ik nog niet alles heb gezien ga ik met mn mama nog eens terug:) Wel hebben we nog het centraal station van Stockolm gezien, van de binnenkant. Scheen mooi te zijn, tsja.. dat was wel apart, maar had daarvoor achteraf niet per se uit hoeven stappen. We waren helemaal kapot toen we terugkwamen op de ferry. 's Avonds had ik ook betaald voor buffet, en nu was het rustig!? De tweede avond had je er zelf bij moeten kopen.. En studenten zijn arm natuurlijk:p! Weer heerlijk gegeten! Daarna geslapen en toen klaargemaakt voor nog een feest, dat beloofde beter te zijn dan het feest van de dag ervoor, dus ik had hoge verwachtingen.. Helaas zijn deze niet waargemaakt, ik heb weliswaar een leuke avond gehad, maar dat was voor dat we naar het feest gingen. Het waaide erg hard dus de ferry ging flink heen en weer (Quynh heeft nog een filmpje gemaakt dat we gewoon in de cabine zitten te praten en je zit iedereen heen en weer schommelen). Deze avond relatief vroeg naar bed gegaan!

In de week na de Stockholm trip heeft Adaja wat mensen opgetrommeld om naar Sint Petersburg te gaan. Hebben we uitgezocht hoe en hoe duur we daar naar toe kunnen. Resultaat: morgen pakken we de trein naar Helsinki en dan vertrekt daar om 5u savonds een ferry naar St. Petersburg!! Tofff, IK GA NAAR RUSLAND! Samen met Adaja en 2 Slowaakse meiden, Dana en Stela. Dus daar gaat mn volgende blog over!:)

Afgelopen weken bestond verder vooral uit lezen, ik moet 2 essays schrijven, en sporten. Elke week proberen Adaja en ik naar de sportschool op de uni te gaan. Afgelopen week gingen we zelfs 3x!

Vanavond is er een officiële kerstopening in het centrum. Dan wordt alle kerstverlichting aangedaan en is er vuurwerk. Dus daar gaan we heen! En nu net komt Adaja binnen, om onze gezamenlijke koffer in te pakken voor St. Petersburg.

Dus ik ga hangen!
Veel liefs,
Manon


  • 23 November 2014 - 19:30

    Corrie Koedam:

    Hoi Manon,
    Leuk om je berichten te lezen, ik ben blij dat je het er naar je zin hebt.
    Het is wel heel anders dan hier en je bent weer een ervaring rijker.
    En dan ook nog naar Sint Petersburg!! Wauw, hou je daar wel aan de regels anders moet je de gevangenis in of naar Siberië en daar is het heeeeeel koud hoor.
    Gekheid hoor maar wel heel veel plezier!
    Kuzzzz Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Finland

Exchange

Recente Reisverslagen:

11 December 2014

Sint Petersburg en Lapland

23 November 2014

Kort verslagje

26 Oktober 2014

"Eén maand later" (lezen in spongebobstyle!)

26 September 2014

Hyvää päivää

13 September 2014

Bad Karma
Manon

Rotterdam Erasmus Universiteit 3e jaars Pedagogische Wetenschappen September 2014 -December 2014: studente aan de UEF in Joensuu, Finland

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6766

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 December 2014

Finland

Landen bezocht: